شناسه : 721
چهارشنبه 10 بهمن 1397 ساعت 14:56 2019-1-30 14:56:16

 

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان یزد، معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان در حاشیه افتتاح این دفاتر، راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را در راستای سیاست تکریم مراجعین به دادگستری و تسهیل امور قضایی معرفی کرد و افزود: مردم می‌توانند با مراجعه به این دفاتر که از فضایی مطلوب و شایسته خدمت رسانی به آنان برخوردار است دادخواست‌های قضایی خود را ثبت نمایند. حجت اسدی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به دانش حقوقی مدیران دفاتر خدمات قضایی و تجربه آنان در امور حقوقی، اظهار داشت: پالایش موضوعات ورودی به دستگاه قضایی و ثبت دقیق دادخواست ها بر اساس موازین قانونی گام مهم و اثر بخشی است که می تواند در تحقق بهتر عدالت و سامان دهی ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی مؤثر باشد.

وی افزود: انتظار است دفاتر با تکیه بر دانش حقوقی و بهره گیری از وکلای و کارشناسان معاضدتی دفاتر، پرونده ها را با دقت و بر اساس موازین دقیق ثبت نمایند، اینکه پرونده های ثبت شده و مدتها وقت دادگاه و ارباب رجوع آن گرفته شود و هزینه های گزافی را نیز به دنبال داشته باشد اما پس از طی شدن یک فرایند قضایی، با رد صلاحیت و یا با قرار عدم استماع مواجه شود، صحیح نیست.

این مقام قضایی خاطرنشان کرد: نباید هدف از دائر نمودن دفتر خدمات قضایی صرفاً خلاصه در مباحث انتفاعی باشد؛ باید مراجعین به دقت مورد مشاوره قرار گرفته و شکایت و دادخواست به گونه ای تنظیم گردد که قانون مشخص نموده است. وی تأکید کرد: گاهی مردم در یک شرایط خاص با مراجعه به دفاتر درخواست ثبت دادخواست و شکایت راجع به موضوعی را دارند در اینجا نیز دفاتر اگر تشخیص می دهند که موضوع ضرورت ورود به دستگاه قضایی را ندارد و می تواند از طُرق دیگر حل و فصل گردد باید در توجیه ارباب رجوع اقدام نمایند.

گفتنی است این دو دفتر به ترتیب ششمین و هفتمین دفتر خدمات الکترنیک قضایی در شهر یزد و سیزدهمین و چهاردهمین دفاتر در سطح استان یزد می باشند.